Bloggen
Danmarks it- og medievejlederforening
Begejstring for dimsen
Når teknologi inspirerer til naturfaglig fordybelse
Fra Passion til praktik
Når matematik bliver levende
Blad 2023-4
Begejstringen vil ingen ende ta’…
Det handler om at skabe begejstring.
Med Coding Pirates i skole.
blad 2023-4
Generalforsamling 2024
Danmarks it- og medievejlederforening inviterer alle medlemmer til generalforsamling Generalforsamlingen afholdes fysisk på Gl. Avernæs i...
GLAV 2024
Mening, medbestemmelse og motivation
– med teknologi i en styrket folkeskole
Leder blad 2023-4
Leder 2023-4
Sidste medlemsblad i 2023 er på vej til din postkasse.
Du kan læse lederen her mens du venter.
Undgå dyre fejlindkøb
Få introduktion til CFU’s vurderingsmodel for indkøb af digitale teknologier.
artikel blad 2023-3
Maker´n
Artiklen beskriver potentialer, udfordringer og fremadrettede indsatser i arbejdet med makerspaces i Aalborg.
blad 2023-3
Leder 2023-3
Medlemsblad 3 2023 er på vej til din postkasse.
Du kan læse lederen her mens du venter.
Podcast
Teknologiforståelse er grundfaglighed Live Podcast fra FabLearnDK 2023I denne podcastserie, optaget live på FabLearnDK 2023, får du et indblik i...
Teknologi som inkluderende redskab:
Med en legende tilgang til teknologiundervisning kan alle børn føle sig inkluderede og engagerede i undervisningen – læs med og bliv inspireret til at øge deltagelsesmulighederne for dine elever!
Blad 2 2023
Scenariedidaktik & teknologiforståelse
Artiklen har to pointer om teknologiforståelse: Den ene er didaktisk og handler om at kontekstualisere det, vi gerne vil have, eleverne skal lære i scenarier – den anden er etisk, da brug af teknologi sætter os i dilemmaer, som vi skal diskutere med eleverne.
Blad 2 2023
Digital læringsdag
Skal du med til Digital Læringsdag den 6. september 2023?
Sammen med @EdTech Denmark stiller vi skarpt på forholdet mellem teknologi, læring og uddannelse.
Du kan blandt mange andre møde @Birgitte Vedersø, formand for UVMs Ekspertgruppe for kunstig intelligens, @Simon Skov Fougt, AU og national leder af PIRLS, @Camilla Mehlsen, digital medieanalytiker og forfatter.
Deltagelsesmuligheder
I den nordlige del af Aarhus ligger Skovvangskolen, som ved første øjekast
er en ældre, helt traditionel byskole, men bag de røde mursten er der
stor interesse i at få teknologierne i spil.
Blad 2 2023
Leder 2 2023
Hvordan bliver vi kompetente og kritiske med teknologi?
Digi-dage 2023
Digitalisering er svært at komme uden om. Er du interesseret i at forstå, hvad sociale medier gør ved vores børn og unges trivsel? Hvordan vi skal håndtere AI, ChatGPT og andre nye teknologier, i undervisningssektoren? Så er Digitaliseringsdage helt sikkert noget for dig!
Kunstig intelligens er ikke en døgnflue
Forfatterne præsenterer i denne artikel det teknologiske grundlag for sprogmodeller såsom ChatGPT, og inviterer læseren til dialog om, hvordan de teknologiske muligheder og udfordringer kan imødekommes i uddannelsessystemet. Du kan deltage i debatten d. 15. – 16. april 2023, når der holdes EdCamp om dette på Københavns Professionshøjskole.
Ny vejledning til PLC bekendtgørelse
Uanset om du er leder, vejleder eller ressourceperson på en folkeskole, eller måske skolekonsulent i en kommune, så har du en vigtig rolle at spille, for at de pædagogiske læringscentre kan understøtte lærernes og pædagogernes arbejde.
Hvad skal vi med kunstig intelligens i skolen?
ChatGPT har for alvor bragt kunstig intelligens frem i rampelyset
Af Mikala Hansbøl og Malte von Sehested
Leder 1-23
Der er sket meget siden vores sidste bladudgivelse i december 2022. Vi har fået en ny regering og dermed også en ny undervisningsminister.