Bloggen

Danmarks it- og medievejlederforening 

Generalforsamling 2024

Danmarks it- og medievejlederforening inviterer alle medlemmer til generalforsamling Generalforsamlingen afholdes fysisk på Gl. Avernæs i...

læs mere
GLAV 2024

GLAV 2024

Mening, medbestemmelse og motivation
– med teknologi i en styrket folkeskole

læs mere
Maker´n

Maker´n

Artiklen beskriver potentialer, udfordringer og fremadrettede indsatser i arbejdet med makerspaces i Aalborg.
blad 2023-3

læs mere
Podcast

Podcast

Teknologiforståelse er grundfaglighed Live Podcast fra FabLearnDK 2023I denne podcastserie, optaget live på FabLearnDK 2023, får du et indblik i...

læs mere
Teknologi som inkluderende redskab:

Teknologi som inkluderende redskab:

Med en legende tilgang til teknologiundervisning kan alle børn føle sig inkluderede og engagerede i undervisningen – læs med og bliv inspireret til at øge deltagelsesmulighederne for dine elever!
Blad 2 2023

læs mere
Scenariedidaktik & teknologiforståelse

Scenariedidaktik & teknologiforståelse

Artiklen har to pointer om teknologiforståelse: Den ene er didaktisk og handler om at kontekstualisere det, vi gerne vil have, eleverne skal lære i scenarier – den anden er etisk, da brug af teknologi sætter os i dilemmaer, som vi skal diskutere med eleverne.
Blad 2 2023

læs mere
Digital læringsdag

Digital læringsdag

Skal du med til Digital Læringsdag den 6. september 2023?
Sammen med @EdTech Denmark stiller vi skarpt på forholdet mellem teknologi, læring og uddannelse.
Du kan blandt mange andre møde @Birgitte Vedersø, formand for UVMs Ekspertgruppe for kunstig intelligens, @Simon Skov Fougt, AU og national leder af PIRLS, @Camilla Mehlsen, digital medieanalytiker og forfatter.

læs mere

Deltagelsesmuligheder

I den nordlige del af Aarhus ligger Skovvangskolen, som ved første øjekast
er en ældre, helt traditionel byskole, men bag de røde mursten er der
stor interesse i at få teknologierne i spil.
Blad 2 2023

læs mere
Digi-dage 2023

Digi-dage 2023

Digitalisering er svært at komme uden om. Er du interesseret i at forstå, hvad sociale medier gør ved vores børn og unges trivsel? Hvordan vi skal håndtere AI, ChatGPT og andre nye teknologier, i undervisningssektoren? Så er Digitaliseringsdage helt sikkert noget for dig!

læs mere

Kunstig intelligens er ikke en døgnflue

Forfatterne præsenterer i denne artikel det teknologiske grundlag for sprogmodeller såsom ChatGPT, og inviterer læseren til dialog om, hvordan de teknologiske muligheder og udfordringer kan imødekommes i uddannelsessystemet. Du kan deltage i debatten d. 15. – 16. april 2023, når der holdes EdCamp om dette på Københavns Professionshøjskole.

læs mere
Ny vejledning til PLC bekendtgørelse

Ny vejledning til PLC bekendtgørelse

Uanset om du er leder, vejleder eller ressourceperson på en folkeskole, eller måske skolekonsulent i en kommune, så har du en vigtig rolle at spille, for at de pædagogiske læringscentre kan understøtte lærernes og pædagogernes arbejde.

læs mere

Leder 1-23

Der er sket meget siden vores sidste bladudgivelse i december 2022. Vi har fået en ny regering og dermed også en ny undervisningsminister.

læs mere